درباره ی الی پلی

روزمره های مامان حلما و همتا

درباره ی الی پلی

روزمره های مامان حلما و همتا

کمک کردن کار خوبیه؟

بابام همیشه میگفت هروقت از کسی خوشت نمیاد یه کم پول بهش قرض بده... میره و پشت سرشم نگاه نمیکنه و دیگه واسه خودت راحت باش چون نمی بینیش! یا خیلی کم می بینیش...

یه خانومی بود... میومد ازفروشگاهمون خرید میکرد... تو دانشگامون بود... تو دانشگاه معمولا میدیدمش... اوایل فقط واسه خودش خرید میکرد... کم کم واسه خواهر و زنداداش و داداش و مامان و ... بعد واسه شوهر و خانواده ی شوهر و ... ولی هر موقع خرید میکرد پولشو میداد.. تا اینکه یه روز پول کم داشت... قرار شد بعدا بهمون بده... و کمک کم این براش شد یه عادت!... که میومد خرید میکرد بدون پول و هر از چند گاهی چند تومنی هم میداد بهمون... تا اینکه... یه روز دفترو نگاه کردم دیدم بیشتر از 450 تومن بهمون بده کاره... و دیگه خبری ازش نیست!

چند بار بهش زنگ زدم.. مبایلش خواموش بود... به شوهرشم زنگ زدم بهش گفتم به خانومت بگو باهام تماس بگیره... ولی خبری ازش نبود.. بعد از چند ماه 200 تومن برام فرستاد...  دوباره بعد از یه سال پیداش شد و 79 تومن بهمون داد... و ... دیگه خبری ازش نشد!...

چند وقت پیش به خواهرش تلفن کردم و ... گفتم از خواهرت چه خبر؟... گفت الان پیشمه... گوشی رو به داد!... بهش گفتم چه خبر نیستی!... گفت تازه زایمان کردم!... بچه ام از چله در بیاد میام پیشتون.. الان فکر کنم بچش داره یه سالش میشه و خبری ازش نیست!

حالا یه چیز دیگه!

 6ماهه یکی از جزوه هام دست یکی از دوستامه!... به شدت به جزوه احتیاج دارم!... دوستم دزفول نیست!... هر هفته به دوستم تلفن میزنم و میگم عزیزم کی میای دزفول!... اونم خیلی ابراز شرمندگی میکنه و هر هفته میگه این هفته!... ولی جزومو بهم نمیرسونه!... دیگه روم نمیشه بهش زنگ بزنم چون اگه بازم زنگ بزنم شرمنده میشه!..... ولی واقعا بهش احتیاج دارم!... هر هفته بدون اینکه برنامه بنویسم میرم سر کلاس و استاد خیلی ضایعمون میکنه!... اخه برنامه ها تو اون جزوه است!... اگه امتحانمو بیوفتم چی؟.... کی جوابگوئه؟...

بابام یه ضرب المثلی میگه... الان یادم نیست ولی معنیش اینه که عنان مال خود را به دست گیر که مال خود طلب کردن کمتر از گدایی نیست!... یه چیزی تو این مایه ها! 

 

اون موقع که احتیاج داشتن کمکشون کردم... حالا خودم احتیاج دارم خوب!

نظرات 4 + ارسال نظر
مهران چهارشنبه 25 آذر 1388 ساعت 13:44

(موبایل خاموش) درسته الی

مریم چهارشنبه 25 آذر 1388 ساعت 19:33 http://mosafer777.blogfa.com

سلام
حالا دیگه آپ میدی اما خبر نمی کنی
الی جان کمک کن بد نمی بینی از نامردی بعضیا دلسرد نشو اما هوای حساب کتابت رو هم داشته باش

عزیزم... من هر روز آپ میکنم!... قبلا همه رو خبر میکردم ولی الان نمیرسم!... سرعت خراب شده... خبر کردن همه کلی وقت میبره...

[ بدون نام ] چهارشنبه 25 آذر 1388 ساعت 21:42

سلام قرارا شد منو اد کنی

milana1367

ها؟
من با کسی قراری نداشتم!

اصلا شما؟

محسن جمعه 4 دی 1388 ساعت 23:05 http://mohsenbak.persianblog.ir/

عنان مال خویش به دست غیر مده
که طلبیدن مال خود کم از گدایی نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد