درباره ی الی پلی

روزمره های مامان حلما و همتا

درباره ی الی پلی

روزمره های مامان حلما و همتا

من: فاطمه من شبا خیلی زود میخوابم... مثل مرغ ها زود میخوابم! 

 

فاطمه: مرغ من ساعت ۱۲ نصف شب میخوابه! 

 

--------------------------------------------------------------------------------- 

 

حالا چیکار کنم خوب؟.... ساعت به ۹ نرسیده چشمام سنگین میشه!... پلکام میوفته پایین!... احساس میکنم شدیدا خوابم میاد... بعد با خودم میگم الی امشبم بخواب...  و هر شب زود میخوابم!... دوست دارم بیدار بمونم و از سکوت خونه استفاده کنم و درس بخونم...  فیلمی تماشا کنم.... اخباری ببینم.... رو پروژم کار کنم و تمومش کنم....   ولی........

 

--------------------------------------------------------------------------------- 

 

 

چیکار کنم؟.... شبا قهوه بخورم؟.... با آب خنک صورتمو بشورم؟.... اینا تاثیر نداره!... راه دیگری سراغ دارید شما؟

نظرات 11 + ارسال نظر
سید رضا پنج‌شنبه 1 بهمن 1388 ساعت 18:33 http://srsreza.blogfa.com

سلام.ببخشید بی اجازه پیوند داده شدید.

خواهش داریم همشهری!

رامک پنج‌شنبه 1 بهمن 1388 ساعت 21:53 http://letterbox.blogfa.com

شما چه قدر این اخلاقت شبیه منه!

رابرت دنیرو پنج‌شنبه 1 بهمن 1388 ساعت 22:29

سلام.تو منو یاد مرغ همسایه می ندازی که غاز بود
ظهر یکی دوساعت بخواب شب دیگه زود خوابت نمی گیره.

فاطمه پنج‌شنبه 1 بهمن 1388 ساعت 23:09

یه چیزی یادم اومد مرغ های من 5 صبح هم بیدارن
تازه یه پدیده برات بگم یکم بخند یکی از مرغ هام داره تغییر جنسیت میده یعنی داره میشه خروس تازگی ها یه تاجی در آورده بیا وببین از صد تا خروس قشنگ تر فکر کنم از چند وقت دیگه هم شروع به خوندن کنه
البته این چیزا تو خونه ما تازگی نداره اخه بلبل ما هم از همنشینه با طوطی ها دچار تغییر شده وبه جای صوت دلنشین جیغ طوطی یاد گرفته و برامون یه ریز جیغ می کشه

مرهان جمعه 2 بهمن 1388 ساعت 00:15 http://merhan.blogsky.com

کافی میکس یا قهوه یا ردبول اگه بخوری
بعد ۴ ساعت اثرش میمونه
یعنی اگه ۹ بخوری تازه ساعت ۱۲ اول بیداریته
امتحان کن

باشه حتما! ولی ساعت ۵ امتحانش میکنم تا ۹ اول بیداری باشه!

مهران جمعه 2 بهمن 1388 ساعت 01:11

سنگین شدن پلکها در ساعت مشخص عموما به دلیل کارکرد ساعت بیولوژیک بدن است اگر این ساعت برای ساعت ۹ تنظیم شده باشد نمی توانی جلوی آن را بگیری حتی اگر یک پاتیل قهوه ی ترک بخوری بنابر این راه حل در این است که ساعت بیولوژیک را تغییر بدهی برای این کار بهترین کسی که می تواند کمکت بکند خودت هستی چون ساعت بولوژیک از عادات و رفتار ها و نیز سلسله ی اعصاب فرمان می گیرد اگر تو کسی باشی که روز ها می خوابد و شبها کار می کند مثل پرستارها و کارگران شیفت شب خواهی دید که پس از مدتی نمی توانی شبها بخوابی این مسئله وقتی بیشتر خودش را نشان می دهد که به کشور دیگری که اختلاف زمانی بیش از هفت ساعت با محل زندگی ات داشته باشد سفر کنی در آنوقت در زمانی که مردم در حال جنب و جوشند جنابعالی در حال چرت زدن و بلعکس خواهی بود که البته گاهی باعت بیماری جسمی هم می شود بخصوص برای خانمها !!
اما راه حل :‌ ظهر ها بعد از نهار حداقل دو ساعت یا بیشتر بخواب و آنوقت از شب زنده داری لذت ببر این کار باعث می شود بخشی از ساعات خواب شبت به ظهر منتقل و از ساعات خواب شبت کاسته شود البته انتظار نداشته باش از شب اول این اتفاق بیفتد ولی می افتد

جالب اینه که ظهر ها هم گاهی وقتا میخوابم!....

ولی مرسی!

محسن شیطون جمعه 2 بهمن 1388 ساعت 01:39 http://dez-negar.blogfa.com

سلام...من تو این امر تجربه بسیار دارم(تغییر ساعت خواب) .... برا این کار وقتی چشات سنگین میشه که بخوابی باید بتونی خودتو کنترل کنی و نخوابی و دیرتر بخوابی...صبح وقتی زود از خواب بیدار میشی باید بتونی (حتی به زور) بخوابی ...حالا اگه نتونستی صبح بخوابی مشکلی نیست ، بخ جاش ظهر بخواب....جوری که دیگه ساعت 9 چشات سنگین نشه و نخوابی...شاید اولش سخت باشه ولی بعد چند روز بدنت عادت میکنه...من به این میگم سیستم خواب....مثلاً من الان سیستم خوابم اینجوریه : شب ساعت 3 میخوابم....صبح ساعت 9 تا 10:30 از خواب پا میشم...بعد از ظهر ساعت 15:30 تا 17 میخوابم....مثلاً من اگه بخوام سیستممو تغییر بدم باید شب به زور زودتر بخوابم..
پ . ن 1 : شما اگه نمیتونید شب بیدار بدونید خب از سکوت ظهر استفاده کنید که واقعاً به آدم آرامش خاصی میده....هر چند ظهر های زمستان تو دزفول جون میده واسه خواب...واااااااااااای.
پ . ن 2 : تو تابستون و تو ماه رمضون سیستم خوابم به هم ریخته بود :‌شبا میموندم بیدار تا بعد از اذان صبح ، نماز میخوندم میخوابیدم...تا ساعت 12 بعدشم ظهر دوباره میخوابیدم.....برا دانشگاه سیستم خوابم رو عوض کردم.

آرون جمعه 2 بهمن 1388 ساعت 10:01

حالا تو هی بخواب!
من شبا ساعت ۱ می خوابم. صبح ساعت۸ بیدار میشم!
۷:۳۰ تا ۸ ساعت خواب برام بسه! ظهر هم نمیخوابم...
بچه ها بهم میگن تو چطور زنده ای!!!!!!!!!!

آرون شما چطور زنده ای؟

س م ح جمعه 2 بهمن 1388 ساعت 10:10 http://baraye1bar.blogsky.com

مواد مخدر استفاده کن!!!!
شوخی کردم.

دختراردیبهشتی جمعه 2 بهمن 1388 ساعت 12:28

شیشه خوبه..کراک ...یه سره بیدار میمونی...پرانرژی!

تو هم پایه ای؟

محسن شنبه 3 بهمن 1388 ساعت 22:51 http://mohsenbak.persianblog.ir/

بنده اگر دسترسی داشتم قبل از خواب یه سوسکی قورباقه ای چیزی مینداختم تو تختت تا وقتی رفتی بخوابی خواب چنان از سرت بپره که دیگه تا صبح بیدار بمونی

چه باحال!

این به ذهنم نرسیده بود!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد